Ketogenic este o dietă săracă în carbohidrați și bogată în grăsimi, inserată într-un anumit raport cu proteinele. În mod normal, organismul produce energie pornind de la glucoză, pe care o obține din carbohidrați simpli și complecși introduși cu dieta noastră.
Cu toate acestea, atunci când decidem să reducem drastic introducerea carbohidraților, corpul nostru va fi forțat să folosească alte surse. În acest caz, proteine ​​și grăsimi.
Utilizarea grăsimii ca sursă de energie nu este un mecanism imediat și liniar. Cu toate acestea, dacă dieta cetogenă este bine condusă, organismul va începe să le folosească pentru a produce corpurile cetonice și pentru a intra într-o stare numită cetoză. Dieta ketogenică este utilizată ca o strategie eficientă în gestionarea supraponderalității și a obezității și pare a duce la pierderi în greutate care rămân stabile în timp. De asemenea, oferă alte efecte pozitive, cum ar fi reducerea IMC, circumferința taliei, colesterolului total, trigliceridelor și tensiunii arteriale.

Dieta ketogenică, cum induce pierderea în greutate

Când mâncați cantități reduse drastic de carbohidrați, să spunem în jur de 20 până la 50 de grame pe zi, corpul dvs. se epuizează rapid din combustibilul pe care îl folosește de obicei. Atât glucoza prezentă în sânge, cât și depozitele de glicogen, adică glucoza stocată în ficat și mușchi.
De obicei, după 3 sau 4 zile de regim, apare cetoza. Corpul începe să descompună proteinele și grăsimile și produce corpuri cetonice. Această schimbare metabolică induce o schimbare în organism și, prin urmare, pierderea în greutate. Ca rezultat, o dietă ketogenică este bogată în proteine ​​și grăsimi. De obicei include multe carne proaspete și procesate, ouă, brânzeturi, pește, nuci, unt, uleiuri, semințe și legume fibroase.
Dezavantajul este faptul că este restrictiv și dificil de urmat pe termen lung, deoarece carbohidrații reprezintă în mod normal cel puțin 50% din dieta tipică occidentală.

Ce puteți mânca în dieta ketogenică

Scopul dietei ceto este de a atinge un obiectiv de greutate prin scăderea aportului de carbohidrați, creșterea aportului de grăsimi prin adăugarea de proteine. Scopul final este la îndemână, deoarece cele câteva zaharuri introduse, în special în contextul unui stil de viață sedentar sau aproape sedentar, nu vor fi transformate în rezerve de grăsime. Este un echilibru subtil. Iată o listă neexhaustivă a alimentelor care fac de obicei parte din dieta ketogenică.

  • Legume cu conținut scăzut de zahăr
  • Ouă
  • Carne roșie
  • Produs lactat
  • Cafea și ciocolată neagră
  • Băuturi precum ceai și cafea neîndulcite.
  • Peşte
  • Uleiuri vegetale
    Deși Standardele italiene pentru tratamentul obezității indică, de asemenea, că dietele ketogenice sunt eficiente în scăderea în greutate pe termen scurt (în termen de 3-6 luni), ele specifică faptul că nu prezintă niciun avantaj net pe termen lung față de dietele cu conținut. glucide controlate.
    Din acest motiv, pe lângă faptul că dietele cu conținut scăzut de carbohidrați pot să nu fie durabile pe termen mediu spre lung, ele recomandă utilizarea dietelor ketogenice doar pe termen scurt, favorizând aporturile moderate de carbohidrați chiar și în tratamentul supraponderalității și obezității. . O intervenție extraordinară, deci și nu obișnuită, adică menținerea greutății.





Cumpara pe situl ufficial Metform

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here